Visste du att?

Jag läste det senaste nummret av "Illustrerad vetenskap" idag morse, sådär bläddrade igenom lite. Bang boom crash, så fastnade jag för en artikel om homosexuella djur. Och jo ni läste rätt: HOMOSEXUELLADJUR! Det är inte alltså bara människan som kan vara homosexuell, utan även djur som delfiner, änder och apor. Fast man kan ju inte jämföra deras beteende med människan, men vissa djur gjorde det för samhörighet och andra för att det var bra för hälsan. Det fanns t.o.m. en notis om att bönder i USA är oroliga för sina boskap när de hellre tycks para sig med det samma könet, än med det andra. Det föds tydligen för lite kalvar. Så där fick ni er som tycker att människan är dum och korkad om den är homosexuell! Det är en helt naturlig sak. Dessutom har jag fått svar på varför kossorna alltid verkade så kärleksfulla där jag hade en sköthäst förrut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0