Dagen efter...

Så var Eurovisionen avklarad för iår! Och nu är det ett helt år kvar till nästa! Det går så fort när man har roligt.. Det blev en väldigt lyckad kväll med varma smörgåsar och tolvpoängare (hihi). Synd bara att Finland inte klarade sig så bra.. Men det var ju ändå en väldigt stor vinst att vi ens slapp till finalen, så är mycket nöjd och kan säga: HYVÄ SUOMI! Eurovisionen i sig var rätt bra. Jag fick många nya favoriter, och vissa låtar blev t.o.m. bättre efterhand. Min största favorit var trots allt Danmark. Den hördes nog lite som något man hört förut, men den gjorde mig glad (och det är väl en av huvudsakerna?). Dessutom måste jag få kommentera den glittriga el-gitarren som Turkiert hade, den får 12 poäng av mig! ;) För övrigt så måste jag ärligt talat säga att jag tyckte det var fel låt som vann. Han jappen var lite sliskig och låten var nog inte så bra trots allt. Jag kommer fortfarande inte ihåg hur den går fastän jag hört den ett antal gånger! Dock tyckte jag att skridskoåkaren och violinisten var bra, men de hörde absolut inte hemma på Eurovision Song Contest (åtminstone inte skridskoåkaren).
Mamma, Milo, min bror och jag gav poäng åt varje land. Det visade sig att Milo gav mest poäng (som vanligt :P) och det som var llite ovanligt, jag  gav sämst med poäng. Min käre bror gav ganska bra med poäng, men är inte säker om han faktiskt hörde på låtarna eller var så begaistrad av artisterna...
Till slut måste jag avslöja att Milo och jag kommer att ställa upp i ESC nästa år! Vi har redan börjat skriva låt, så nu vet ni vad ni har och vänta om ett år: Finlande douze points!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0