F**k the Daily Mail!!

Ok.. Det kanske låter lite radikalt det här eftersom jag inte så ofta brukar svära, men när man är arg så då får man faktiskt göra det!  
Min hela agression handlar nu om My Chemical Romance, eller snarare The Daily Mail. Jag läste nämligen en artikel från deras hemsida där det stod så här:

"The Emo phenomenon began in the U.S. in the 1980s. It is a largely teenage trend and is characterised by depression, self-injury and suicide.

Followers wear tight jeans with studded belts and wristbands. Their hair is dyed black and worn in long fringes to obscure their faces.

Emo - from the word emotional - is a reference to the angst-filled lyrics and melancholy themes of the rock music central to the culture.

One of the foremost of these "suicide cult" bands is My Chemical Romance, from New Jersey.

Their first single, Welcome to the Black Parade, from the album The Black Parade, was released in 2006 and became a huge hit, going to number one in Britain.

The concept album follows the story of a character called The Patient, who dies of cancer.

The Black Parade is a nickname for the place where Emo fans believe they will go when they die."
(
Läs hela artikeln här)

En 13 årig flicka har alltså gjort självmord och nu beskyller de alltså bl.a. My Chemical Romance för det, eftersom hon lyssnade på dem. Men kokko! I vilka av deras texter sjunger dom att det är mycket bättre att dö? MCR stöder inte självmord och våld, snarare tvärtom! De vill hjälpa till att klara av svåra perioder! Om de nu var en s.k. "självmordskult" skulle de då sjunga "I am not afraid to keep on living, I am not afraid to walk this world alone"?! Ja, jag får åtminstone inga självmordstankar om det. Viss tär det tragiskt och ledsamt att den där flickan tog livet av sig (and may she rest in peace!), men det har absolut inget med musiken att göra! Inte kläderna heller för den delen!
Okey, jag kanske överreagerar lite, men MCR hör ju faktiskt till ett av min favoritband, och då blir man ju lite "patriotisk" igen så att säga. Jag beskyddar bara mitt band! Och det är ju så jäkla orättvist1 Jag menar, vad har de för rätt att skriva så här?! Nu tänker jag göra en Gerard Way och säga: F**K THE DAILY MAIL!

Ps. På MCRs hemsida finns ett mycket bra meddelande från bandmeddlemmarna om den här saken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0