GO FINLAND, GO!!!!

Alltså helt sjukt bra! Finland slapp juh vidare till finalen i Eurovision Song Contest!!! Jippiii!!!! XD Hejja Finland!!!!

Nu var alltså den första semifinalen över, och jag är så överraskat lycklig över Finland just nu (och så är jag lycklig över att Irland inte slapp vidare), så jag kan absolut inte sova ännu! Därför passar det bra med en liten recenssion. Jag satt och poäng satte alla bidragen för mig själv, och jag måst säga att jag nog aldrig varit så här sträng. Det bästa jag gav var 3/5, och det gav jag till Polen (för det var fin melodi i refrängen), Finland (ja, man måst ju få vara lite patriotisk :P) och Rumänien (för att det var en gullig liten duett).
Sedan var det både Azerbaijan och Israel som jag skulle ha tyckt om, om jag skulle få gå och ändra lite på sångerna. Ängeln i Azerbaijans bidrag får dock ett plus (hur kan han få så sjuk hög röst?!??!).
Ryssland... Hmm.. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om han.. Jag tycker nämligen att själva karln är något sliskig och låten också (dock tycker jag att den var bättre än förra gången han var med). Ett stort plus får Ryssland för skridskoåkaren!
Jag tror att jag skulle ha tyckt mer om Bosnien-Herzegovinas låt om jag skulle ha blundat, för jag blev ganska störd på människorna som hade någo underlga ryck på scenen. Men helt okey.. Fick iallafall 2 poäng av mig.
Sedan måste jag ju säga några ord om Finland också! Och jag kan säga att skratta, det gjorde jag genom hela sången! Nästan så att tårarna rann! XD Jag vet inte varför, men jag tyckte det var humor! Låten var trots allt inte såååå förskräcklig jag troddde att den skulle vara. Den var faktiskt en av de bättre (ärligt!). Men inte kan man ju säga att den var bra heller...
Så har jag bara ett plus kvar att ge, och det till San Marino. Tyvärr är det inte för låtens skull, utan för stilen. Jätte snygga slipsar, bälten och frisyrer!

Nu väntar jag med spänning på semifinal nummer 2, och sedan är det dags för finalen på lördag. Nu ska jag nog ta och lag mig is säng! Men jag måst bara få säga en sak till:

HYVÄ SUOMI!!!!!



Kommentarer
Postat av: Miilo

Tss, mina treor skulle knappast ha sett likadana ut, för ja gilla int aalls Polen och Rumänien, huui :P

2008-05-21 @ 12:40:14
URL: http://linneaterese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0