Henry Jones Junior

Jaa.. Nu har jag lyckats med nöd och näppe fått mina teckauppgifter klara. Dessutom blev min bokrapport klar igår, så nu är det bara musikprovet kvar. Skönt! Det verkar som om jag klarar mig ändå! Och snart kan sommarlovet börja. I princip så har det ju börja redan, edftersom proven är slut och vad som återstår av skolan är nu egentligen bara picknicken på fredag och avslutningen på lördag. För att fira att provveckan är slut gick jag och Antonia på bio. Indiana Jones var det som visades här på bio Pallas. Den var bra, men lite underligt med en Indy med grått hår och rynkor. Men tur så var han lika vig och skicklig som vanligt, så det störde inte att han har föråldrats lite sedan senaste filmen. Tyvärr så har jag faktiskt ingen aning om vad exakt jag skall berätta om handlingen. Det är det vanliga, Indiana blir jagad och försöker hitta ett historiskt föremål. Det låter kanske lite enformigt, men på någotvis blir man aldrig trött på det. Lika spännande och roligt är det varje gång. Dock tyckte jag att denna film var lite trög i början, men den blev bättre ju längre man kom i filmen. Som vanligt spelar Indianas hatt en viktig roll, det är nog hans käraste föremål har jag en känsla av. Filmen får ännu lite plus av mig för att det finns en jätte sötgubbe med! Håll utkik efter honom om du hade tänkt se filmen. De som tycker om de andra Indiana Jones filmerna, tycker nog om den här också. Dock tycker jag inte att den är lika bra som de andra, men helt sevärd. Om du inte sett filmerna så rekomenderar jag den för dig som tycker om äventyrsfilmer med humor i, och lite övernaturligt.

Nu måste jag nog ta och lägga mig så att Antonia inte vaknar! God Natt och Sov så Gott allihop!

Kommentarer
Postat av: Miilo

haha, ja ha int sett EN ENDA indiana jones film :P

2008-05-29 @ 16:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0