Sista skoldagen, någonsin!

Idag var det då den absolut sista dagen i gymnasiet. Inga fler lektioner efter det här. Vi hade matematik och engelska. De allra sista matematik och engelska. Men tror ni att jag satt på dessa timmar? Nej! För jag fick åka på nödbesök hos hästarna. Gissa vad? Dana har fölat!! Jag har blivit mormor! :D Det förföll sig nämligen så att jag skulle gå upp och sätta kläder på för skolan, men jag märkte att jag hade ett missat samtal och två meddelanden. Jag såg att det var hon som äger hästarna som hade ringt. Mitt hjärta dunkade medan jag öppnade det ena meddelandet. "Dana fölar! Ring", stod det. Hastigt fick jag kläderna på mig och sprang ut till bilen som var totalt insnöad, så medan jag sopade och flåsade försökte jag ringa till ägaren, men inget svar. Jag satte mig i bilen och försökte backa i väg. Oturligt nog hade jag så brått att jag körde mot ett träd, men ingen större skada skedd. Så fort jag bara vågade, körde jag till hästarna och eftersom vägen var hal så var jag nästan i diket två gånger. Men fram kom jag till slut, och då  hade fölet redan kommit till världen. Ett litet skranglit och klent stoföl, men oj så söt och så fin färg! Dock var fölet alltför klent för att klara av att vara ute i lösdrift vintertid, så för att de skulle överleva fick vi köra både Dana å hennes bebis till ett stall. Resan dit gick bra, men fölet verkade inte vilja dia. Med hjälp av en flaska och lite mjölkande kom fölet på hur man skulle göra, och snart diade hon alldeles av sig själv. Nu får vi bara hoppas att hon överlever de här kritiska dagarna. Dana var i alla fall mycket duktig, och jag är mycket stolt mormor. Jaa.. Så såg min sista skoldag i Karis Billnäs gymnasium ut!



fölet
Lillan tagen med dålig telefonkamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0