Det regnar aldrig i Raseborg...

Då var en premiär och en premiärsfest avklarad! Och inga dödsoffer! (Jag vet, jag är lite sen med att skriva eftersom premiären och festen var på torsdag, men det är ju sommarlov!) Nåja, till premiären till att börja med. Den gick överraskande bra för mig, eftersom jag hade gjort bort mig massor på genrepet dagen före. Det var förstås inte bara jag som gjorde bra ifrån mig. Jag tyckte nog att alla var extremt duktiga! Kunde inte ha blivit en bättre första föreställning!
Premiärsfesten gick även den bra. Vi åt och umgicks lite. Dessutom fick alla som ville ta och uppträda med en liten sång eller dylikt. En skön sommarkväll på Tunaborg alltså, och vi var hemma först 3 så trivdes gjorde vi nog.
Idag var det dags för andra föreställningen. Andra föreställningen som alltid anses vara den sämsta, eftersom då har man överlevt premiären och då tror man att man klarar det elegant. Vet inte om det stämmer, men det kanske finns en liten sanning bakom det i alla fall eftersom jag lyckades göra bort mig lite. Men inget värre med den saken. Det som var värre var nog regnet som kom. Oj! Förlåt! Vattnet som trillade från skyn (det regnar ALDRIG på Raseborg). Men även det överlevde vi. Dessutom sade Fia att de  hade förutspått endast en föreställning med regn den här sommaren, så var det ju undan med den saken! ;)
Jaa... Vad kan man säga? Vi har (bokstavligen) med både blod, svett och tårar lyckats åstadkomma en riktigt bra pjäs, och det känns skönt att allt övande ger resultat. Och nu är det bara 18 föreställningar kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0