Fågelburen

Uh je! Det kom just "The Birdcage" på Nelonen! Lyckans dag, eftersom jag velat se den nu efter jag var och såg på "La Cage aux Folles". Varför? Jo för att "The Birdcage" baserar sig på "La cage", men den här gången utspelar det sig i Florida, och några andra saker i handlingen avviker sig ju fårn originalet. Dessutom var det ingen musikal det här, vilket ju var lite trist, men i stället fick jag skratta massor! Det var nämligen precis min humor i filmen. Inte sådär att "här skall du skratta", utan mer så att man måste förstå det roiliga. Svårt att förklara, men liksom inte sådär att du får ett skämt på beställning och du fattar det, utan de kommer smygande här och var (långa oförsåerliga förklaringar, jag vet). I alla fall så hade jag jättekul och satt och fnissa här uppe för mig själv. Synd bara att jag blev bortjagad nerifrån, för pappa vägrade se på den (han har något slag av homofobi), så jag hamnade sitta i mitt rum med min digibox som stärvar som sjutton, så en ganska hackig film fick jag se. Men jag fick ju helheten och många roliga stunder! Av mig får filmen 4/5 stjärnor, tror jag. Roligaste filmen jag sett på länge! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0