Orolig mormor å rastlös unge...

11 månader har gått. 11 månader är en lång tid. Det har hunnit vara vinter, vår, sommar, höst och vinter igen. En midsommar och en julafton. 11 månader är nästan ett helt år.
 
Nu är den stora frågan.. Vad snackar hon om egentligen? Jo, Dana. Min häst. Min kärlek. Min unge, är dräktig, och nu har den 11 månaders långa väntan börja se sitt slut. Det är snart dags att börja föla, eller, det borde. Men man vet ju aldrig, vissa hästar har för sig att hålla inne sin unge, och bara luras att snart är det nog dags. Dana har pysslat med det en tid nu redan, men nu börjar hon på riktitgt börja bli rastlös och lite orolig, så får se nu om det snart kommer ett litet föl. Fast jag vet inte om det är Dana eller jag som är mera orolig. Men det är ju så jäkla spännande med föl! Blir det ett sto eller en liten hingst? Blir det brunt, svart eller skäck? Maffig eller klen? Blyg eller nyfiken? Ojoj.. Snart vet jag inte hur jag ska kunna sova mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0