The Demon Barber of Fleet Street

Jag har länge velat se den nya filmen "Sweeney Todd". Tim Burton är ju trots allt min favorit regissör och Johnny Depp min favorit skådis, + att berättelsen utspelar sig i London + att jag älskar musikaler. Jag var dock tvungen att fråga kusin Micke, som var och titta på den på söndag, om jag också skulle våga gå och titta på den, för ni vet, K18 filmer och jag är nog ingen bra kombination. Micke sa att den var blodig, men jag vågar nog gå och titta på den, och nu är det gjort! Jag och Milo var och se den i kväll på bio! Och visst, den var blodig! Men som tur var kunde man oftast räkna ut när den skulle bli blodig, och då kunde man blunda. Jag blev endast en gång överraskad och hann inte titta bort, men jag överlevde! Filmen överlag tyckte jag om! Det fanns både humor, skräck och kärlek i den, fastän det var ganska olycklig kärlek. Jag var t.o.m. nära att börja gråta vid ett tillfälle! Musiken i filmen får också plus! Lite makabert kanske när Johnny Depp sjunger en vacker ballad medan han mördar sina kunder, men det blir en ganska trevlig kontrast. Alla skådespelare kan även sjunga! Åtminstone de flesta.. Som i alla Tim Burtons filmer är miljö, kläder och frisyrer härliga! Så där gothiskt sagolikt, liksom. Stora plus får iallafall Johnny Depps frisyr och läderjacka! Eftersom jag vågade se den så tror jag nog att de flesta skulle våga se den, men jag varnar! Jag satt och spännde mig mestadels av filmen med en halsduk beredd att gömma mig bakom. Dessutom var jag tvungen att titta bakåt nu och då för att checka att ingen var där! En gång tyckte jag t.o.m. att någon rörde mig i nacken! Men antagligen så var det bara en inbillning! eller så var det Milo... Eller så var det nåt annat? Hmmm...


Kommentarer
Postat av: Miilo

there was a barber and his wife and she was beautifuuul.. nananana

2008-05-12 @ 17:20:16
URL: http://linneaterese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0