Kära gamla skivor

Jag kom precis upp på mitt rum för att fördriva min tid på datorn, då jag fick en otrolig lust att sätta på en skiva. Jag valde en gammal skiva av Maroon 5, och för första gången tycker jag faktiskt den är skitbra. Inte för att jag tyckte illa om den förut, men nu låter den bättre än någonsin. Kan det kanske bero på att jag har ändrat musiksmak här på några år, eller betyder det helt enkelt att jag inte lyssnat på den här cd:n förut. Såklart jag har lyssnat, men alltså sådär lyssnat lyssnat. Ordentligt alltså. När jag nu börjar tänka, så är det faktiskt många skivor jag inte orkat lyssna på. Min Cranberries, Scissor Sisters och Robbie Williams skiva har absolut inte fått en ordentlig chans att faktiskt visa vad de går för. Stackars skivor. Måste vara hemskt att stå och damma i min cd-ställning. Men nu ska det bli ändring på saker och ting! Nytt nyårs löfte: "Jag ska börja lyssna på mina gamla skivor helt och hållet, och inte bara lyssna på de låtar jag tycker bäst om". Vem vet, jag kanske blir glatt överraskad igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0