Så var det den årliga julstädningen igen då

Städa städa... Det är nog det enda negativa med julen tror jag. Det är vid den här tiden man ångrar att man inte är en ordningsam människa. Varför har jag inte hållit redigt från sist jag städade?! Så som planen egentligen var. Men den planen funkar aldrig. Varför är det så? Det är ju inte sådär jätte jobbigt och tar ju inte sådär jättelänge att vika sina kläder och sätta in dem tillbaka i klädskåpet efter användning, eller i tvättkorgen om det är så dags. Nej, istället slänger man alla kläder på stolen, och när stolen är full på sängen och i värsta fall även på golvet. Nu sitter jag här med ett nästan osynligt golv och undrar var i sjutton jag skall ta och börja. Jag har alltså ett nytt nyårslöfte att skriva på min lista: "Håll rummet städigt!"

Kommentarer
Postat av: miilo

måddes kommentera så du sku få en direkt länk ti min nya blogg,hehe

2009-12-24 @ 22:56:05
URL: http://memoirsofamiilo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0