En lo, flere loisar

Vi kom att undra hur man egentligen böjer ordet lo till plural och eftersom mitt loisar förslag slängdes i papperskorgen, kom vi fram till att den enda vettiga lösningen är att säga flera lodjur. Hmm.. Men nu från lodjur (lon, loisar, loar) till någonting helt annat, nämligen filosofi. Mjae.. Inte riktigt. Snarare The Sims, ni vet det där dataspelet man får skapa sin egen familj och bygga sitt eget hus. Allting går lätt som e plätt lätt, det ända du behöver göra är att sitta framför en dator och klicka några gånger med datormusen så gör simmarna precis vad du vill. Eller tja.. Oftast. Men för att krångla till det här hela, så fundera jag här hur världen skulle se ut om vi själva fick bestämma vad vi skulle ha för utseende. Jag menar, innan vi föds så kan vi bestämma att jag vill ha en sådan näsa, och rött hår med gröna ögon. Skulle det finnas fula människor då, eller skulle alla vara vackra och felfria? Det tål att tänkas på. Men jag tror att världen skulle bli ganska trist i alla fall. Ingen spänning eller undringar över varför vi ser ut som vi gör. En annan sak som jag undrat är hur simmarna känner sig när vi tvingar dem att göra saker de inte vill. Jag undrar hur jag skulle känna mig om jag skulle jättegärna vilja se på TV, men en viss kraft tvingar mig att spela datorspel istället. Jag skulle bli ganska arg tror jag. Nu när vi är inne på det här med The Sims, så har ni någonsin funderat på att det kan finnas någon som sitter och spelar oss som ett dataspel. Någon stor kraft som bestämmer vad som skall hända och saker. Kanppast, men man kan ju inte veta! Sådär ja.. Nu har jag fått ut det jag ville ha sagt för idag, och tillsist vill jag ännu säga förlåt om jag tråkat ut någon, men det finns alltid en liten uttråknings riskfaktor med att läsa min blogg, så kom ihåg att jag varnat er nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0