Markoolio med en twist av ålderdom

I förrgår när vi åkte på western kurs till ingå, kom vi att lyssna på en gammal Markoolio cd. Jag har faktiskt aldrig riktigt tyckt om hans låtar, men jag var ju också ganska liten när jag hörde hans låtar så jag förstod nog inte så mycket. Nu, några år senare, förstår jag faktiskt det roliga. Om ni lyssnar ordentligt så får man dra på smilbanden några gånger. Anyway, på lördag var det abi sitz, väldigt lyckad, men det som fastnade i minnet var en lek som vi hade. Det gick ut på att var och en skulle säga "Man känner sig gammal när...". Medan jag svarade ett hastigt uttänkt svar att jag känner mig gammal när jag blir 45, svarade andra att man känner sig gammal när man inte orkar gå på krog, eller man känner sig gammal när man sover på dagen. Men jag började fundera på när man egentligen kommer att känna sig riktigt gammal. Det kan man ju inte veta på förhand. Kanske det är när man inte kan stiga upp ur sängen utan att alla kroppsdelar knakar och brakar eller när man hittar sitt första gråa hårstrå. Vissa kanske aldrig kommer att känna sig gamla. När känner du dig gammal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0